Σελίδες

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

9 φιναλίστ για το Ξενόγλωσσο Όσκαρ

Η οσκαρική κούρσα για τα 86α βραβεία της Ακαδημίας καλά κρατεί. Σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες κατηγορίες, αυτή του Ξενόγλωσσου Όσκαρ, η τελική πεντάδα των υποψηφίων η οποία θα επιλεγεί από δύο ειδικές επιτροπές στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες, θα ανακοινωθεί στις 16 Ιανουαρίου μαζί και με τις υπόλοιπες υποψηφιότητες. Χθες όμως, και στο πλαίσιο του δεύτερου σταδίου της προεπιλογής, ανακοινώθηκαν οι παρακάτω 9 φιναλίστ ταινίες.

Ραγισμένα Όνειρα του Φέλιξ βαν Γκρόνιγκερ (Βέλγιο)

An Episode in the Life on an Iron Picker του Ντάνις Τάνοβιτς (Βοσνία και Ερζεγοβίνη)

The Missing Picture του Ριτ Παν (Καμπότζη)

To Κυνήγι του Τόμας Βίντερμπεργκ (Δανία)

The Notebook του Γιάνος Σαζ (Ουγγαρία)

Η Τέλεια Ομορφιά του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία)

The Grandmaster του Γουονγκ Καρ Γουάι (Χονγκ Κονγκ)

Two Lives του Τζορτς Μαάς (Γερμανία)

Ομάρ του Χανί Αμπού-Ασάντ (Παλαιστίνη)

Με μια πρώτη ματιά, η απουσία του βραβευμένου με Όσκαρ για το «Ένας Χωρισμός», Ασγκάρ Φαραντί είναι η πιο αισθητή μιας και η καινούρια ταινία του, το «Παρελθόν», αποτελούσε ένα από τα πιο ισχυρά φαβορί για τις υποψηφιότητες. Επίσης, μια μικρότερης κλίμακας έκπληξη συνιστά και ο αποκλεισμός του «Απαγορευμένου Ποδηλάτου» της Χάιφα Αλ Μανσούρ, ειδικά αν αναλογιστούμε την αγάπη που τρέφει η Ακαδημία για οικουμενικές ιστορίες πρωτοπορίας, μιας και το συγκεκριμένο φιλμ είναι η πρώτη ταινία από τη Σαουδική Αραβία που υποβλήθηκε ποτέ στα Όσκαρ και επίσης η πρώτη που σκηνοθέτησε γυναίκα στη χώρα.
Όσον αφορά το μεγάλο χιτάκι του ευρωπαικού art house σινεμά που φυσικά δεν είναι άλλο απ' το τελευταίο πόνημα του Αμπντελατίφ Κεσίς, τη «Ζωή της Αντέλ», βάσει των κανονισμών δεν θα μπορούσε να υποβληθεί από την Γαλλία μιας και βγήκε στις αίθουσες μετά την ημερομηνία που ορίζει η Ακαδημία. Αυτό βέβαια δεν αποκλείει να δούμε κάποια υποψηφιότητα για την Αντέλ Εξαρχόπουλος, την Λέα Σεϊντού ή και για τον ίδιο τον Γαλλοτυνήσιο σκηνοθέτη στις υπόλοιπες κατηγορίες των φετινών βραβείων.
Δυστυχώς, η Ελλάδα με το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» του Έκτορα Λυγίζου απουσιάζει επίσης από τη λίστα, σε μια χρονιά όμως που ομολογουμένως ο ανταγωνισμός υπήρξε σκληρός.

πηγή περιοδικό σινεμά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου