Σελίδες

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Η ζωή μετά τη «Ζωή του Πι

 Στην περσινή απονομή των Όσκαρ, η σκληρή δουλειά τους για τη «Ζωή του Πι» του Ανγκ Λι ανταμείφθηκε με το Όσκαρ Καλύτερων Ψηφιακών Εφέ. Η ταινία συγκέντρωσε 600 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις και προχώρησε τα ψηφιακά εφέ αρκετά βήματα μπροστά.

Δύο εβδομάδες πριν τα Όσκαρ, όμως, η εταιρεία πίσω από τις πανέμορφες οπτικά δημιουργίες, είχε κηρύξει πτώχευση λόγω χρεών που έφταναν τα πολλά εκατομμύρια δολάρια, τρανταχτή απόδειξη των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει το κομμάτι αυτό της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Ο Μπιλ Γουεστενχόφερ, που ήταν ένας από τους νικητές του Όσκαρ Οπτικών Εφέ, διακόπτεται από την ορχήστρα όταν αρχίζει να μιλά για τα προβλήματα της εταιρείας Rhythm & Hues

Η κατάρρευση της εταιρείας Rhythm & Hues προκάλεσε αίσθηση στο Χόλιγουντ (400 άτομα συγκεντρώθηκαν στην διαμαρτυρία έξω από την αίθουσα που φιλοξένησε τα Όσκαρ) και άνοιξε την συζήτηση για την προβληματική αντιμετώπιση των ψηφιακών εφέ από μια βιομηχανία, που βασίζεται σε αυτά ολοένα και περισσότερο, δεδομένων των διευρυμένων ικανοτήτων τους.

Πολλοί σχολίασαν αρνητικά το γεγονός ότι ο Ανγκ Λι δεν ευχαρίστησε τους καλλιτέχνες ψηφιακών εφέ όταν κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας

Οι εταιρείες ψηφιακών εφέ συχνά αναγκάζονται να διορθώσουν λάθη ή να προσθέσουν όγκο δουλειάς κατόπιν των διαπραγματεύσεων για την ανάληψη της δουλειάς, κάτι που σημαίνει ότι οι υποχρεώσεις απέναντι στους συνεργάτες και το δικό τους κόστος αυξάνονται, αλλά οι πληρωμές του στούντιο παραμένουν ίδιες.

Έτσι όχι μόνο οι καλλιτέχνες δουλεύουν 18ωρες μέρες και πληρώνονται ελάχιστα χρήματα για τον κόπο τους, αλλά οι αμερικανικές εταιρείες φλερτάρουν με την πτώχευση ανεξάρτητα από την μετέπειτα επιτυχία της ταινίας, και βλέπουν τον ανταγωνισμό από εταιρείες στον Καναδά ή τη Βρετανία να κερδίζει δουλειές.

Αποτέλεσμα; Πάνω από 20 εταιρείες ψηφιακών εφέ με έδρα την Καλιφόρνια έχουν κλείσει την τελευταία δεκαετία, παρόλο που η ανάγκη για τα ψηφιακά εφέ έχει γιγαντωθεί τα τελευταία χρόνια.
Το 30λεπτο ντοκιμαντέρ «Life of Pi» του Σκοτ Λέμπερεχτ είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ματιά σε αυτήν την αφανή πλευρά της κινηματογραφικής βιομηχανίας, το πρώτο κεφάλαιο του επερχόμενου ντοκιμαντέρ «Hollywood Ending» που θα εξετάσει το ζήτημα σε βάθος.

«Ήταν ένας τρόπος να το αντιμετωπίσω», εξήγησε ο Λέμπερεχτ. «Ήθελα να τα καταγράψω όλα, γιατί τότε ήμασταν τραυματισμένοι και αυτό το συναίσθημα μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις τις λεπτομέρειες, και δεν θέλω να ξεχαστούν αυτά τα πράγματα. Ήθελα να δημιουργήσω έναν τρόπο να κατανοήσουμε τι συμβαίνει στην βιομηχανία.»

Ντοκιμαντέρ

https://www.youtube.com/watch?v=9lcB9u-9mVE#t=689

πηγή
περιοδικό σινεμά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου