Κάθε σκηνή της ταινίας σου περιέχει κάποιες πληροφορίες που είναι
βασικές, και άλλες που είναι δευτερεύουσες. Η κάλυψη των βασικών
πληροφοριών είναι πάντα η αφετηρία, όταν ξεκινάς τη λήψη τη σκηνής. Σε
αυτό το άρθρο, θα μιλήσουμε για το πώς να καλύψεις σκηνές που περιέχουν
διάλογο μεταξύ δύο χαρακτήρων.
Σε μία συζήτηση μεταξύ δύο χαρακτήρων, συνήθως το πιο σημαντικό στοιχείο της σκηνής είναι οι εκφράσεις και τα λεγόμενά τους. Με αυτό ως δεδομένο, μπορούμε να θέσουμε σαν κανόνα τον τρόπο με τον οποίο καλύπτουμε τέτοιου είδους σκηνές.
Πολλές φορές, μετά το γενικό θα χρειαστεί να κάνεις μικρές μετατροπές στον φωτισμό για να τελειοποιήσεις τα υπόλοιπα πλάνα. Σε μελλοντικό άρθρο θα ασχοληθούμε ειδικά με το πόσο μπορείς να αλλάξεις λεπτομέρειες μεταξύ των πλάνων, αλλά μέχρι τότε, να έχεις στο μυαλό σου ότι οι μικρές αλλαγές συνήθως περνούν απαρατήρητες από τους θεατές.
Σε μία συζήτηση μεταξύ δύο χαρακτήρων, συνήθως το πιο σημαντικό στοιχείο της σκηνής είναι οι εκφράσεις και τα λεγόμενά τους. Με αυτό ως δεδομένο, μπορούμε να θέσουμε σαν κανόνα τον τρόπο με τον οποίο καλύπτουμε τέτοιου είδους σκηνές.
Το γενικό πλάνο
Η συνήθης πρακτική είναι να ξεκινάς με το γενικό πλάνο, ένα πλάνο δηλαδή που περιέχει όλο το διάλογο και στο οποίο εμφανίζονται και οι δύο χαρακτήρες. Το γενικό θα σε εξυπηρετήσει σε πολλά διαφορετικά σημεία αργότερα. Πάνω σε αυτό θα βασιστεί η απόδοση των διαλόγων από τους ηθοποιούς, ο φωτισμός και οι θέσεις των αντικειμένων, μεταξύ άλλων, για τα υπόλοιπα πλάνα της σκηνής. Εάν γίνει κάποιο λάθος κατά τη διάρκεια της λήψης, μη διστάσεις να την διακόψεις και να ξαναρχίσεις από την αρχή. Αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο το γενικό πλάνο να καλύπτει χρονικά όλη τη σκηνή χωρίς διακοπές.Το πλάνο πάνω από τον ώμο
Μετά το γενικό, ακολουθούν τα δύο (ένα για τον κάθε χαρακτήρα) πλάνα πάνω από τον ώμο, ή “αμόρσα”. Αυτό το είδος πλάνου περιέχει τον ένα χαρακτήρα στο βάθος, στον οποίο εστιάζει η λήψη, και την πλάτη του άλλου χαρακτήρα κοντά στην κάμερα. Το ατού του πάνω από τον ώμο πλάνου είναι πως διατηρεί στην οθόνη και τους δύο χαρακτήρες, εστιάζοντας όμως μόνο στον ένα.Πολλές φορές, μετά το γενικό θα χρειαστεί να κάνεις μικρές μετατροπές στον φωτισμό για να τελειοποιήσεις τα υπόλοιπα πλάνα. Σε μελλοντικό άρθρο θα ασχοληθούμε ειδικά με το πόσο μπορείς να αλλάξεις λεπτομέρειες μεταξύ των πλάνων, αλλά μέχρι τότε, να έχεις στο μυαλό σου ότι οι μικρές αλλαγές συνήθως περνούν απαρατήρητες από τους θεατές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου